به نقل از وب سایت اصلی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این مرکز یکی از قدیمی ترین نهادهای پژوهشی حاکمیتی در حوزه فاوا و مغز متفکر و مشاور مادر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می رود. وب سایت این پژوهشگاه http://itrc.ac.ir برعکس بیشتر سایت های دولتی از طراحی بهتر و استانداردتری برخوردار است. شاید نتوان گفت این وب سایت طراحی خاص یا مناسبی دارد، اما می توان گفت بسیاری از نکات ریز و حساس طراحی سایت در اجرای آن رعایت شده است.

صفحه اول بیش از حد اخبارمحور است، بهتر بود به جای تعبیه کردن قسمت های مختلف به منظور نمایش اخبار گوناگون، از این قسمت ها برای نمایش سایر خدمات سایت استفاده می شد. علاوه بر آن، جا به جا کردن قسمت پژوهشکده ها با اخبار نیز می تواند در بهتر شدن ظاهر سایت کمک قابل توجهی داشته باشد.
استفاده زیاد از چهار رنگ اصلی در صفحه اول به خشک به نظر رسیدن ظاهر وب سایت منجر شده است، به همین دلیل بهتر بود از رنگ های تیره و گرم در بطن طراحی این وب سایت به خصوص در صفحه اول بیشتر استفاده میشد.
سرعت بارگذاری پایین صفحات سایت در حدود هفت ثانیه، عمل نکردن دکمه بعد و قبل اسلایدر به همراه افکت نداشتن آن، اکشن غیرکاربردی و نامفهوم برای نمایش محتوا در بعضی از صفحات داخلی در کنار بسته بودن منوی پانوشت در صفحات داخلی و باز شدن آن با شرط کلیک روی آن از موارد رعایت نشده از نظر طراحی تجربه کاربری است.
برخی از نکات رعایت نشده در طراحی و اجرای این وب سایت عبارتند از: انتخاب نشدن (hover) لینک های موجود در منوی ناوبری بالا، استفاده نکردن از رنگ یا تصویر در هدر سایت، تمام عرض نبودن عکس های اسلایدر، استفاده نکردن از طراحی واکنش گرا، یکدست نبودن بعضی از زیرمنوهای منوی ناوبری بالا، استفاده از عکس با بک گراند به عنوان آیکون شبکه های اجتماعی، محتوا نداشتن بعضی از صفحات داخلی، طراحی نکردن فرم تماس و نمایش غیرمشخص آدرس پست الکترونیکی در قسمت ارتباط با ما، نمایش نادرست ردیف عکس ها در گالری، استفاده از لینک نسخه انگلیسی در متن محتوا بعضی از صفحات داخلی علاوه بر لینک موجود در منو بالا، چیدمان نادرست اجزا در بعضی از صفحات داخلی، بهینه نشدن عکس های سایت و همچنین کامل نبودن و مشابه نبودن نسخه انگلیسی با نسخه فارسی در کنار مشکل داشتن منوی ناوبری و منوی بالای این نسخه.
همچنین رعایت نکردن ارتفاع بین خطوط از نکات رعایت نشده از نظر تایپوگرافی است که یکی دیگر از مشکلات طراحی وب سایت پژوهشگاه می باشد.