وب سایت وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس msrt.ir است. این وزارتخانه که بالاترین نهاد مرتبط با علوم و فناوری محسوب می شود، طراحی وب سایت غیراستانداردی دارد که این سطح از کیفیت در اجرا و فناوری با توجه به اینکه یکی از حوزه های این وزارتخانه تحقیقات است، برای کاربران و بینندگان آن قابل قبول نیست.

وب سایتی که روزانه توسط بسیاری از داخل و خارج کشور که عمدتا از قشری مرتبط با دانش و تکنولوژی های نوین هستند رصد می شود، باید خود مطابق با استانداردها و طراحی های نوین طراحی شود؛ چرا که به طور قطع، این وب سایت ویترین این وزارتخانه در دنیای مجازی محسوب می شود.
در نگاه اول موضوعی که توجه کاربر را به خودش جلب می کند، رنگ های استفاده شده در طراحی وب سایت است؛ رنگ هایی از خانواده فیروزه ای که سعی شده از آن در کنار آبی استفاده شود، اما نکته قابل توجه این است که تراکم این رنگ ها در بدنه طراحی وب سایت زیاد بوده و تا حد زیادی به دلزدگی کاربران منجر می شود. رنگ های هدر و فوتر دقیقا یکسان هستند در حالی که بهتر بود در فوتر از رنگ متفاوتی بهره گرفته میشد.
طراحی نادرست حالت چسبنده منو ناوبری بالا Sticky به دلیل عدم تشخیص حدفاصل لینک های منو و زیرمنوهای آن با مطالب موجود در صفحه، تعبیه اسکرول بار در سمت چپ صفحه، سرعت بالای اسلایدر، عدم تغییر رنگ بعضی از لینک ها در هنگام انتخاب و همچنین تعبیه مواردی غیرکاربردی در منو پانوشت از موارد رعایت نشده در طراحی وب سایت است. از نظر تایپوگرافی باید یادآور شد که در طراحی این سایت از فونت B Nazanin بهره گرفته شده که اقدام متفاوتی نسبت به سایر وب سایت های دولتی است. اما نکته قابل توجه این است که در طراحی یک قالب اغلب از 2 فونت مکمل، یکی برای مطالب بدنه و دیگری برای عنوان ها و کاربری های دیگر استفاده می شود، متاسفانه در این وب سایت به این مساله توجه نشده است. از طرفی فاصله میان خطوط به صورت صحیح رعایت نشده و خط ها بیش از حد به یکدیگر نزدیک اند.
در منوی ناوبری بالا از فونت B Yekan استفاده شده در صورتی که زیرمنوها فونت B Nazanin دارند و همچنین سایز فونت منوی اصلی بسیار کوچکتر و ریزتر از سایز فونت زیرمنوها می باشد که این مورد از اصول طراحی پیروی نمی کند.
عدم آماده سازی طراحی نسخه انگلیسی وب سایت، طراحی نامناسب و غیراستاندارد صفحات داخلی، بهره گیری نکردن از طراحی واکنش گرا، Justify کردن تمامی متون موجود در وب سایت، کوچک یا بزرگ بودن غیرمتناسب سایز نوشته ها در بعضی از نقاط، از جمله موارد رعایت نشده در طراحی وب سایت وزارت علوم است.