نشانی سایت دفتر مدیران ارشد و اعطای نشان های دولتی neshan.govir.ir است. این دفتر که با هدف پشتیبانی از تصمیمات رییس جمهور در امر مدیریت بر مدیران ارشد تاسیس و با دفتر اعطای نشان های دولتی که زیر نظر مستقیم رییس دفتر رییس جمهوری در سال 1366 تشکیل شده بود ادغام شده است، دارای سایتی بسیار ضعیف از نظر طراحی است. این سایت که یقینا با هدف اطلاع رسانی از آخرین اخبار این دفتر و همچنین اعطای نشان های دولتی ساخته شده است، دارای طراحی با سبک و سیاق سایت های سال 82 تا 84 و شاید هم قبل‌تر است.

 

اختصاص دادن قسمت زیادی از صفحه اول به عکسی ثابت و مرتبط با آخرین خبر درج شده به جای بهره گیری از اسلایدر، نکته ای است که در نخستین نگاه بیش از هر چیزی نظر کاربر را به خود جلب می کند، بی توجهی به این نکته موجب شده است که یک قسمت اضافه با عنوان اخبار در پایین صفحه قرار داده شود که شاید با وجود اسلایدر به وجود آن نیازی پیدا نمی شد. عنوان نداشتن عکس های لینک شده در پایین منوی سمت راست، طراحی و چیدمان اجزا از جمله منوهای کناری و همچنین نداشتن منوی پانوشت از نکات قابل توجه در طراحی صفحه نخست این سایت است.

کوچک بودن اندازه فونت نوشته ها و همین طور کم بودن ارتفاع میان خطوط از جمله نکات رعایت نشده در تایپوگرافی این سایت است. طراحی نامناسب و غیر استاندارد صفحات داخلی، hover نامناسب لینک های موجود در صفحه، طراحی غیریکسان منوهای کناری صفحات داخلی نسبت به صفحه اول، بهره گیری نکردن از رنگ های متنوع و شاد و استفاده از رنگ های سرد در طراحی، فقدان طراحی صفحه 404 اختصاصی، سرعت پایین بارگذاری صفحات به نسبت حجم پایین محتوا، بهره گیری نکردن از طراحی واکنش گرا، باز شدن نامناسب زیرمنوهای منوی سمت راست در کنار طراحی نامناسب صفحه تماس و همچنین آلبوم تصاویر، برخی از مهم‌ترین نکات رعایت نشده در طراحی و پیاده سازی این سایت هستند.

بیشتر بخوانید
وب سایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، یک طراحی منسوخ

در آخر اینکه امید است با توجه به نکات ذکر شده در بالا تجدید نظر اساسی در خصوص طراحی مجدد این سایت صورت گرفته و در طراحی جدید به ماهیت و موضوع سایت توجه بیشتری شود.