نشانی وب سایت صندوق بازنشستگی کشوری cspf.ir است. این وب سایت به دلیل خدماتی که ارایه می دهد، کاربران و بینندگان زیادی دارد که برطرف کردن عیوب طراحی در این وب سایت می تواند گره گشای کاربرانی باشد که برای کار با این وب سایت با مشکل مواجه شدند.

در نگاه اول به صفحه اصلی وب سایت سرعت بالای تعویض اسلایدها و همچنین متوقف نشدن آنها به هنگام Mouse hover نکته ای است که به چشم می آید. استفاده از یک فرم نظرسنجی به جای بهره گرفتن از قسمت های مهم دیگر در پایین اسلایدر صفحه اصلی در کنار تراکم بالای لینک های متفاوت بدون توجه به دسته بندی به منظور ارایه به مخاطب در نگاه اول از نکات رعایت نشده در پیاده سازی این وب سایت است.

نکته قابل توجه در طراحی این وب سایت، توجه به جنس مخاطبان و به تبع آن توجه به اندازه فونت ها و دسته بندی مطالب موجود در این وب سایت است که پیدا کردن موضوعات مورد نظر را برای کاربر راحت تر می کند، اما توجه زیاد به ساختار و رعایت نظم در دسته بندی موجب شده است که بعضا کاربر برای پیدا کردن موضوعات مورد نظرش گام های زیادی را طی کند که این از نظر طراحی تجربه کاربری اشتباه محسوب می شود؛ چرا که هدف دسترسی سریع و آسان به اطلاعات است.

استفاده از فونت سایزهای متفاوت و همچنین توجه نکردن به ارتفاع میان خط ها از جمله نکات رعایت نشده در تایپوگرافی این وب سایت است. بهره گرفتن از رنگ های روشن و استفاده نکردن از رنگ های گرم در طراحی این وب سایت موجب شده است که ظاهر وب سایت بیش از حد بی روح و سرد به نظر برسد. طراحی نامناسب پانوشت وب سایت، طراحی نامناسب Hover دکمه های موجود در وب سایت، بهره نگرفتن از فرم تماس در صفحه تماس با ما، متفاوت بودن طراحی نسخه انگلیسی با نسخه فارسی، طراحی نکردن صفحه 404 اختصاصی، طراحی نامناسب صفحات داخلی و همچنین فرم ها و جداول، بهره نگرفتن از امکان جست‌وجو در وب سایت در کنار طراحی نامناسب دکمه ها برخی از مهم ترین نکات رعایت نشده در طراحی و پیاده سازی این وب سایت است.