ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی چند روزی است از طراحی سایت جدیدشان به نشانی samandehi.ir رونمایی کرده اند.

استفاده از یک صفحه Intro به منظور توضیح مقدماتی و همچنین هدایت کاربر به دو نسخه قدیمی و جدید در نگاه اول قابل تامل است؛ چرا که با اینکه عمدتا بعد از رونمایی از طراحی سایت جدید مدتی نسخه قدیمی را در دسترس قرار می دهند، اما طراحی یک صفحه Intro و اضافه شدن یک گام به گام های کاربر برای رسیدن به هدفش تنها برای نگه داشتن یک لینک اقدامی صحیح محسوب نمی شود.
به جز دو صفحه اصلی سامانه یعنی ورود و ثبت نام، صفحات دیگر فعال نیستند. این ایراد بزرگ زمانی نمود پیدا خواهد کرد که دو صفحه مورد نیاز برای کاربر یعنی صفحه تماس و راهنما در دسترس نبوده و کاربر برای پیدا کردن پاسخ پرسش هایش به مشکل برمی خورد.
به نظر می رسد جست‌وجوی ثبت تارنما بعد از نمایش نتیجه اولین جست‌وجو از کار می افتد و کاربر باید برای جست‌وجوی مورد دیگر صفحه را مجدد باز کند.
طراحی خوب و استاندارد صفحه ورود و همچنین ثبت نام و به طور کلی طراحی مناسب سامانه جدید قابل تحسین است، اما بی توجهی به طراحی سایت موجب می شود جوانب دیگر خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر قرار گرفته و آن طور که باید و شاید مقبول واقع نشود. تعجیل در تحویل پروژه نکته ای است که در پیاده سازی این سایت قابل رویت است؛ چرا که صفحات اخبار و حتی آرشیو اخبار موجود نیستند و حتی تلاشی برای تعریف یک وب فونت اصلاح شده صورت نگرفته است.
در آخر می توان گفت طراحی مجدد در سامانه صورت گرفته است و نه در سایت و این به همان اندازه که خوب است، می تواند به مشکلاتی برای کاربرانی که به دنبال اطلاعاتی قبل و در حین ثبت نام هستند منجر شود.