طراحی پورتال شبکه های اجتماعی و بازاریابی نوین

در عصر حاضر رقابت فشرده بین شرکت ها از یک سو و بحران های اقتصادی از سوی دیگر شرایطی را فراهم کرده که شرکت ها هر روز به دنبال پیدا کردن  راهی جدید برای ارتباط با مشتریان و شناساندن محصول خود هستند ودر این میان  سرعت وصف ناپذیر رشد تکنولوژی به کمک بازاریابان آمده  و هر روز فرصت های جدیدی را برای ارتباط بیشتر و بی واسطه تر  انها با مشتریان فراهم می کند.

طراحی پورتال شبکه های اجتماعی و بازاریابی نوین

در حال حاضر شرکت ها نیز با مشتریان انتخابی خود به طرق عمیق تر و معنا دار تری ارتباط برقرار می کنند .بازاریابان به جای اینکه تنها به پیام های یکطرفه رسانه های جمعی بسنده کنند رویکردی تعاملی تر و جدید تر را بکار می گمارند که کمک میکند روابط دو طرفه و هدفمندی با مشتریان ایجاد شود. ماهیت عمیق تر روابط با مشتری امروزه تا حدی از محیط ارتباطی متغییر امروز ناشی می شوند. فن آوری های نوین تا حدی شیوه های ارتباطی را دگر گون ساخته است.
به عنوان مثال به برکت پیشرفت های خیره کننده در طراحی پورتال های شبکه اجتماعی امروزه افراد قادرند با گروه های انبوهی از افراد چه در اطراف خود و چه در هر کجای دنیا ارتباط داشته باشند. ابزار های برقراری ارتباط شامل انواع مختلفی هستند از جمله نامه های الکترونیکی ,  بلاگ ها,  پورتال ها تا جوامع و شبکه های اجتماعی  اینتر نتی مانند Facebook, Google plus, Youtube و … . کاتلر عنوان میدارد بسیاری از شرکت ها در دنیای رو به انفجار شبکه های اجتماعی آنلاین یا خلق جوامع آنلاین متعلق به خودشان  مشارکت دارند. یکی از  اساسی ترین دلایل  پذیرش رسانه های اجتماعی  توسط مصرف کنندگان میل ذاتی افراد به برقراری ارتباط با سایر افراد می باشد .این اصل شامل همه جوامع آنلاین می باشد مردم به طور طبیعی دوست دارند که با دیگران در ارتباط باشند و عقاید خود را به اشتراک بگذارند علاوه بر این شرکت ها نیز تمایل بسیاری برای ورود به رسانه های اجتماعی دارند چون با گسترش اینترنت مردم بیشتر در فضای مجازی فعالیت می کنند و وقت بیشتری در این گونه محیط ها سپری می کنند. همه این عوامل دست به دست هم داده است تا شبکه های اجتماعی به عنوان یک فرصت برای شرکت ها مطرح شود ،و فعالیت در اینگونه محیط ها واستفاده بهینه از آن و تاثیر فعالیت های شرکت ها در رسانه های اجتماعی  به یک مسئله قابل تامل تبدیل شود.
با توجه به توضیحات فوق این مقاله به دنبال پاسخ این سوال است که فعالیت های بازاریابی در رسانه های اجتماعی چه تاثیری بر ارزش ویژه مشتریاندارد؟

بیشتر بخوانید
راهنمای کامل تولید محتوای متنی برای وبلاگ

رسانه های اجتماعی

از آنجا که رسانه اجتماعی یک مفهوم نسبتا جدید است ، کارشناسان رسانه های اجتماعی همچنان به دنبال یک تعریف مناسب از این اصطلاح هستند و بحث و تصمیم در این مورد همچنان ادامه دارد با این حال با توجه به تعاریف مو جود از چند کارشناس رسانه اجتماعی سعی داریم یک تعریف معقول و ملموس از هدف این پورتال ها ارائه کنیم .سافکو و بریک بیان می کنند که رسانه های اجتماعی اشاره به فعالیت ها ،شیوه ها و رفتار در میان مردمی که در محیط آنلاین اطلاعات ،نظرات و علایق خود را به اشتراک می گذارند واینبرگ اشاره می کند که رسانه های اجتماعی مربوط به اشتراک گذاشتن اطلاعات ،تجربیات و دیدگاهها در سرتا سر  وب سایت است کام معتقد است که رسانه های اجتماعی محتوایی است که خود مخاطبان ایجاد می کنند .
زارلا یک تعریف واضح و نسبتا کامل از رسانه های اجتماعی ارائه می کند به این ترتیب که این پورتال ها شامل فن آوری های  آنلاینی هستند که ایجاد و توزیع محتوا را تسهیل می کنند
این تعریف درک نسبتا کاملی از رسانه های اجتماعی به  ما می دهد .

رسانه های اجتماعیتقسیم بندی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به چند دسته اصلی تقسیم می شوند که این موارد را شامل می شوند :

  •  شبکه های اجتماعی
  •  وبلاگ ها
  • میکروبلاگها
  • اخبار اجتماعی
  • نشانه های اجتماعی
  • سایت های اشتراک گذاری

تقسیم بندی رسانه های اجتماعی طراحی پورتال شبکه های اجتماعی و بازاریابی نوین

پذیرش رسانه های اجتماعی توسط مشتریان و شرکت ها

پس از توضیح ماهیت رسانه های اجتماعی وقت آن است که تشریح کنیم که چرا مشتریان و شرکت ها از رسانه های اجتماعی و اینگونه پورتال ها استقبال کرده اند.درک دلایل این امر نه تنها فهم رسانه های اجتماعی را برای ما آسان می کند بلکه یه ما نشان می دهد که رسانه های اجتماعی یک مد زود گذر نیست .

بیشتر بخوانید
باشگاه مشتریان چیست و انواع آن کدام است؟

دلایل پذیرش رسانه های اجتماعی توسط مصرف کنندگان

اساسی ترین دلیل پذیرش توسط مصرف کنندگان میل ذاتی افراد به برقراری ارتباط با سایر افراد می باشد .این اصل شامل همه جوامع آنلاین می باشد مردم به طور طبیعی دوست دارند که با دیگران در ارتباط باشند و عقاید خود را به اشتراک گذارند.علاوه بر این که مشتریان دریافته اند که از طریق رسانه های اجتماعی می توانند راحت تر و سریع تر  اطلاعات و علایق خود را با دیگران به اشتراک بگذارند .وقتی افراد برای ارتباط با دوستان و افراد خانواده خود از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند کم کم از نظر عاطفی و شخصیتی به این پورتال ها وابسته می شوند
بنا بر این باید درک کرد که اصل لذت بردن مردم از رسانه های اجتماعی  به دلیل ارضاء نیاز ذاتی افراد به برقراری ارتباط با دیگران است.

دلایل پذیرش رسانه های اجتماعی توسط مصرف کنندگان

دلایل پذیرش رسانه های اجتماعی توسط شرکت ها

اشتیاق و میل مصرف کنندگان به رسانه های اجتماعی مورد توجه شرکت ها قرار گرفته است. باگذشت زمان بازاریابان تیز بین دلایل درگیر شدن در بازاریابی رسانه های اجتماعی را شناسایی کردنند اگر چه دلایلی که قبلا ذکر شد دلایل محکمی می باشد .برای شروع اولیل دلیل این است که مردم خیلی بیشتر از گذشته از اینترنت استفاده می کنند .طبق آمار جهانی بیش از  1.7میلیارد نفر کارهای روزانه خود را با اینتر نت انجام می دهند و مردم بیش از هر زمان دیگری بر روی اینتر نت وقت می گذارند .هریس یک نظر سنجی انجام داد و متوجه شد که بسیاری از کاربران اینترنت بیش از 13 ساعت در هفته از اینترنت استفاده می کنند از این رو شرکت ها می توانند از این ظرفیت برای معرفی محصولات خود استفاده می کنند همچنین بسیاری از شرکت ها با راهاندازی وبلاگ ها به مدیریت مشتریان و افکار آنها می پردازند

بیشتر بخوانید
تکنیک طوفان فکری برای تولید محتوا

در نهایت مقایسه مسائل مالی  در بازاریابی سنتی و بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی باعث شده مه اکثر شرکت ها به رسانه های اجتماعی رو بیاورند .یک کمپین بازاریابی موفق می تواند در رسانه های اجتماعی با بودجه اندک انجام پذیرد.

نوشته شده در طراحی سایت فرا افزار هوشمند