وب سایت موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی به نشانی itsr.ir دارای معایب بسیار زیادی از نظر طراحی و پیاده سازی است، به گونه ای که پیشنهاد می شود در صورت امکان مورد بازبینی قرار گرفته و مجددا طراحی شود.

 در نگاه اول به این سایت نکته ای که بیش از هر چیزی به صورت عیبی بزرگ نمایان می شود، رنگ آبی روشنی است که برای پس زمینه صفحه اصلی استفاده شده است. بهره گرفتن از این رنگ در حجم زیاد بدون استفاده از رنگ مکمل در طراحی قالب کلی موجب شده که ظاهر وب سایت بیش از حد سرد و بی روح به نظر برسد. البته قابل ذکر است که استفاده از تصاویر با کیفیت پایین در تمامی نقاط صفحه از جمله بنر وب سایت می تواند مزید بر این علت باشد.

نکته قابل توجه دیگر در طراحی سایت موسسه، بی توجهی به اصول تایپوگرافی مانند بسیاری از وب سایت های فارسی است. کوچک بودن اندازه نوشته ها و همچنین رعایت نکردن ارتفاع میان خطوط در کنار فارسی سازی نشدن اعداد و حرف (ی) برخی از اصول رعایت نشده در این طراحی هستند.

طراحی غیراستاندارد منوی پانوشت در کنار طراحی نامناسب صفحات داخلی به دلیل سادگی بسیار زیاد، دسترسی نداشتن به لینک های موجود در قسمت پایین صفحه اصلی و یکدست نبودن طراحی صفحات داخلی نکته دیگر رعایت نشده در طراحی این وب سایت است.
طراحی نامناسب صفحه ورود کاربران عضو، متفاوت بودن طراحی نسخه انگلیسی با فارسی، در اختیار نگذاشتن خبرنامه الکترونیکی، دیر فعال شدن و نمایش دادن تب های موجود در قسمت پایین صفحه اول، غیرخوانا و نامشخص بودن تصاویر گذاشته شده در پایین صفحه ائل، طراحی نشدن صفحه 404 اختصاصی، طراحی نامناسب فرم ها و جداول، بهره نگرفتن از رنگ ها در متن و قالب اصلی سایت، استفاده نکردن از فرم تماس در صفحه تماس با ما و همچنین آرشیو نامناسب اخبار و اطلاعیه ها برخی از مهم ترین نکات رعایت نشده در طراحی و پیاده سازی این وب سایت هستند.