شرکت ارتباطات مبین نت مدتی است از طراحی جدید وب سایت خود به نشانی mobinnet.ir رونمایی کرده است. طراحی جدید این وب سایت به طور کاملا محسوسی یک سرو گردن از طراحی قبلی بالاتر بوده و اصول طراحی در آن رعایت شده است؛ اصولی که به همخوانی هر چه بیشتر طراحی وب سایت با کنترل پنل کاربران منجر شده است

 

وجود بخشی به نام بخش های پرکاربرد که از هیچ المان تصویری برخوردار نیست، در کنار بخش های کناری خود از نظر چیدمانی صحیح نبوده و موجب بر هم ریختن وزن این قسمت شده است. از طرفی از خط سفیدی به عنوان جداکننده عمودی بخش ها بهره گرفته شده که اگر از آن استفاده نمی شد ظاهر بهتری پیدا می کرد.
علاوه بر این نکات بهتر بود تغییر جایگاهی بین قسمت دوم که پایین اسلایدر قرار گرفته با اولین قسمت در پایین اسلایدر صورت بگیرد؛ چرا که قسمت اول از چهار بخش و قسمت دوم از سه بخش تشکیل شده که در صورت تغییر جایگاه وزن چیدمان صفحه حفظ خواهد شد.

در خصوص منوی پانوشت این وب سایت با اینکه سعی شده سلیقه زیادی به کار ببرند و با ظرافت تمامی موارد مورد نیاز را در آن جای دهند، می توان گفت از نظر طراحی عملکرد خوبی نداشته و با سایر قسمت ها به خصوص در صفحه اصلی از این نظر همخوانی ندارد. فاصله نامناسب میان پایین ترین نوشته با پایین صفحه و همچنین فاصله زیاد میان محتوای سمت راست و چپ این منو از جمله نکات قابل توجه در مورد منوی پانوشت این وب سایت است.

بیشتر بخوانید
بررسی وب سایت کجارو

اصرار ورزیدن به نمایش نسخه قدیمی و اختصاص دادن لینکی به آن در منوی اصلی لزوم چندانی نداشته و وجودش سوال برانگیز است؛ چرا که این طرح از نظر طراحی تجربه کاربری باید آن قدر واضح و قابل فهم باشد تا مشکل و سوالی برای کاربران به وجود نیاید که کاربران را به استفاده کردن از نسخه قدیمی وب سایت سوق دهد. از طرفی مقایسه دو نسخه، کاری نیست که به وسیله کاربران زیاد صورت بگیرد، بنابراین اختصاص چنین لینکی در منوی اصلی جای بحث دارد.

تغییر مکان دکمه ورود به جای دکمه راهنما در صفحه ورود کاربران، طراحی مجدد نشدن صفحه وبلاگ، در دسترس نبودن لینکی با عنوان خانه در منوی اصلی و اکتفا کردن به آیکون خانه برای برگشت کاربران به صفحه اول وب سایت، بهره گیری نکردن از منوی سمت چپ در بعضی از صفحات داخلی، کوچک بودن سایز نوشته ها و دکمه ها در بعضی صفحات، مشابه بودن لینک رسیدگی به شکایات به نوشته در بالای صفحه، سرعت پایین بارگذاری صفحات و همچنین بهره نگرفتن از طراحی واکنش گرا از جمله نکات رعایت نشده در طراحی و اجرای این وب سایت است.