سرعت بارگزاری یا اصطلاحا سرعت لود شدن وب سایت یکی از عوامل مهم از نظر صاحبان وب سایت ها و کاربران وب سایت ها است که البته ارتباط مستقیمی با چگونگی طراحی وب سایت و پورتال دارد
ولی شاید این مساله قابل تعمیم به همه وب سایت ها و پورتال ها نباشد. بعضی از وب سایت ها و پورتال ها برای برخی از کسب و کارها نیاز به سرعت لود بالا ندارند و یا شاید بتوان گفت در این وب سایت ها معمولا زیبایی فدای سرعت میشود. به عنوان مثال وب سایت های مد و لباس و … از این دسته هستند.
با ورود دستگاه های جدید مانند انواع تلفن های همراه هوشمند موضوع سرعت بالا آمدن وب سایت ها داغ تر هم شد. خیلی از دارندگان تلفن های همراه هوشمند الزاما دسترسی به اینترنت پر سرعت ندارند و قاعدتا وب سایت هایی را انتخاب خواهند کرد که با سرعت بیشتری بارگزاری شوند.
حتی موتورهای جستجو مانند گوگل نیز در پارامترهای جدید موثر بر رتبه بندی وب سایت ها، سرعت بارگذاری وب سایت را به عنوان یک عامل موثر در نظر میگیرند. این موضوع نیز اهمیت سرعت بالا آمدن و یا لود شدن وب سایت ها را چشمگیر تر کرده است.
اما چطور بفهمیم که سرعت لود شدن وب سایت ما مطلوب است یا نه؟ ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارند که میتوان از آن ها جهت بررسی سرعت وب سایت استفاده کرد. ابزارهایی مانند وورنک (woorank.com) یا جی تی متریکس(gtmetrix.com). کافیست به وب سایت آن ها بروید، آدرس سایتتان را به آن ها بدهید و منتطر نتایج باشید.