وب سایت وزارتخانه جهاد کشاورزی به نشانی maj.ir و agri-jahad.ir است. این وب سایت به همراه تمامی وب سایت های زیرمجموعه اش در طراحی عملکرد خوبی نداشته؛ تا جایی که می توان آنها را در زمره وب سایت های ضعیف قلمداد کرد. به نظر می رسد هدف اصلی این وب سایت تهیه یک مرکز اطلاع رسانی با گردآوری پورتال های موردنیاز و وابسته به این نهاد، برای مخاطبان خود است؛ هدفی که بسیار قابل ستایش است.

در نگاه اول به این وب سایت، الگو و رنگ سبزی که به عنوان پس زمینه استفاده شده است، نظر کاربران را به خود جلب می کند. تراکم بالا رنگ سبز استفاده شده در کنار رنگ مکمل خود یعنی زرد در طراحی این قالب کاملا محسوس بوده و به خستگی کاربران برای مطالعه و بررسی وب سایت منجر می شود. طراحی نشدن یک اسلایدر مناسب در صفحه اول به همراه استفاده زیاد از تب منو برای نمایش قسمت های مختلف و ارایه آنها در همان صفحه در کنار فرم قدیمی، استفاده از دو منو کناری در طرفین قالب و همچنین طراحی نامناسب و کاربردی منوی پانوشت از نکات رعایت نشده ای است که با نگاه اول به این وب سایت می توان متوجه آن شد. از نگاهی دیگر hover نشدن لینک ها و استفاده زیاد از لینک و عکس به جای طراحی دکمه، طراحی نامناسب نمایش زیرمنوها در منوی اصلی موجود در صفحه اول، سرعت بالای تعویض اسلایدر در کنار طراحی بسیار نامناسب جست‌و‌جوگر وب سایت از نکات رعایت نشده از نظر طراحی تجربه کاربری در این وب سایت است.

بیشتر بخوانید
طراحی وب سایت دفاتر پیشخوان دولت، یک طراحی منسوخ

راه اندازی نشدن نسخه انگلیسی وب سایت، طراحی و چیدمانی نامناسب برای صفحات داخلی و محتوای آنها، سرعت پایین بارگزاری صفحات، واکنش گرا نبودن قالب وب سایت، بیرون زدگی مطالب از قالب بعضی از صفحات داخلی و به هم ریختگی طراحی آنها، در دسترس نبودن بعضی از لینک های معرفی شده در وب سایت و همچنین بهره گیری نکردن از قالب برای طراحی صفحاتی مانند صفحه فرم های قابل ارایه از جمله نکات رعایت نشده در طراحی و اجرای این وب سایت است. در آخر می توان گفت این وب سایت و تمامی پورتال های زیرمجموعه اش مانند بیشتر وب سایت های دولتی از طراحی ساده ولی غیراستاندارد برخوردار است؛ وب سایتی که با اینکه در ساخت بک‌اند آن یقینا تلاش بسیار زیادی شده است، از رعایت کلیدی ترین و پایه ای ترین نکات در طراحی خود بی بهره مانده است.