دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی به نقل از سایت آن (scict.ir) در سال 1377 فعالیت خود را به عنوان یکی از نهادهای پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات آغاز کرده و توانسته با همکاری نهادهای مختلف بسیاری از پروژه های حیاتی کشور را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات آغاز و به ثمر برساند. وب سایت این دبیرخانه که خود مجری بسیاری از پروژه های آی تی به شمار می رود، ایرادهایی دارد که در این نوشته به آنها اشاره خواهیم داشت.

اولین نکته ای که در خصوص این سایت به چشم می آید سرعت پایین بارگذاری صفحه اول است که شاید به بستن پنجره توسط خیلی از کاربران منجر شود.
در طراحی پشت زمینه قسمت اصلی وب سایت از لوگو به عنوان پترن استفاده شده که این تعدد استفاده نه لزومی داشته و نه زیبایی را برای سایت به همراه خواهد داشت. همچنین استفاده از این نوع پترن در سایت هایی که محتوامحور هستند می تواند به بر هم زدن تمرکز خوانندگان منجر شود. علاوه بر اینها لزومی به طراحی منو آخر که هیچ گونه تشابهی با اجزای پانوشت ندارد نبوده است، چه بسا می توان اجزای موجود در این منو را در قسمت های دیگر سایت استفاده کرد. رنگ mouse over در تمامی لینک های موجود در صفحه به خصوص در زیرمنوهای منوناوبری بالا تغییر نمی کند و لینک های موجود در فوتر فاقد هر گونه دسته بندی و عنوان هستند که از جمله موارد رعایت نشده از نظر طراحی ذتجربه کاربری در این سایت است. از طرفی دکمه بازگشت به بالای صفحه با عنوان «بازگشت» نامگذاری شده که می تواند باعث گمراهی کاربران شود.
در صفحات داخلی وب سایت برای مطالب قالب و طراحی خاصی وجود نداشته و حتی تمایز خاصی بین عنوان و متن صفحات وجود ندارد. همچنین برای شمارنده این صفحات هیچ گونه طراحی لحاظ نشده و ارتفاع صفحه با توجه به اطلاعات موجود در آن تغییر نمی کند، به گونه ای که صفحاتی که مطالب کمی دارند دارای فضای خالی بیشتری در پایین مطالب شان هستند. تهیه نکردن نسخه موبایل مناسب و همچنین نسخه انگلیسی، طراحی نامناسب نمایش مکان کاربر در قسمت بالای صفحه، طراحی نامناسب صفحه تماس با ما و استفاده نکردن از فرم تماس اختصاصی، لینک نشدن لوگو به صفحه نخست، کوچک بودن فضای مهم ترین اخبار در منوی بالا و مکان نادرست عنوان بعضی از جعبه ها در صفحه اول از جمله موارد رعایت نشده در طراحی و اجرای این وب سایت هستند. در آخر اینکه این وب سایت طراحی چندان بدی ندارد و می توان آن را در زمره طراحی های نسبتا مناسب وب سایت های دولتی دانست.