طراحی وب سایت چه جایگاهی در مفهوم روابط عمومی الکترونیکی دارد؟ دسترسی فوری به اخبار و اطلاعات آنلاین و حضور مردم در اینترنت، اینترنت را به مکانی برای ترویج و شناخت برندها تبدیل کرده است.

 

در حال حاضر بر اساس تحقیقات انجام شده در مرکز تحقیقات پیو (Pew) بیشتر از 30 در صد مردم ب صورت روزانه اخبار و اطلاعات خود را از اینترنت دریافت میکنند. این نشان میدهد که شما برای حداکثر استفاده از فضای وب به چیزی بیشتر از یک طراحی وب سایت خوب نیاز دارید. چنانچه سازمان و یا شرکت شما از اینترنت به صورت فعال برای پیشبرد فعالیتهای روابط عمومی خود استفاده نمیکند باید بگوییم شما یکی از مقرون به صرفه ترین ابزارهای در دسترس ارتباط با مخاطب را از دست داده اید.
واقعیت این است که شما برای شروع به فعالیت در فضای مجازی و انتخاب نوع رسانه مجازی با انتخاب های زیادی روبرو هستید اما اجازه دهید با بیانی ساده تر در مورد اینکه چرا باید به سمت روابط عمومی الکترونیکی بروید صحبت کنیم.
اینترنت یک کانال ارتباطی نسبتا جدید اما قدرتمند برای فعالیت های روابط عمومی است. روابط عمومی الکترونیکی، سازمان ها و شرکت ها را در سراسر جهان با چالش دیجیتالی جدیدی مواجه کرده است. استفاده از فناوری های مبتنی بر وب 2 به خصوص استفاده گسترده از شبکه های اجتماعی امکان ایجاد ارتباطات بلند مدت میان کاربران را ایجاد کرده است. کارکنان و کارمندان روابط عمومی ها به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به کاربران ثابت شبکه های اجتماعی، وبلاگها، سیستم های تحلیل میزان بازدید وب سایت ها (مثل گوگل آنالیتیک) ، سیستم های نظرسنجی و رای گیری آنلاین، خبرنامه های الکترونیکی، کمپین های تبیلغاتی، ایمیل،طراحی وب سایت و … هستند. اصول اصلی و زیربنایی در روابط عمومی الکترونیکی که روابز عمومی ها در فضای اینترنت باید بدان پایبند باشند عبارتست از: جذابیت اطلاعات، سودمندی اطلاعات، سهولت استفاده از اطلاعات و استفاده از امکانات ارتباطات دوطرفه با کاربران. کارمندان روابط عمومی سازمان ها همچنین باید سعی کنند سازگاری و هم نوایی بین دنیای دیجیتال و دنیای واقعی را حفظ کنند. و در نهایت فعالیت های روابط عمومی الکترونیکی باید در جهت سیاست های کلی روابط عمومی سازمان ها و در جهت نیل به اهداف عالیه سازمان برنامه ریزی شد باشد.