طراحی سایت سازمان فناوری اطلاعات از حیث مباحث مرتبط با چیدمان، معماری محتوا، طراحی گرافیکی و … نیاز به اصلاحات جدی دارد. سایت سازمان فناوری اطلاعات itc.ir به نوعی مرجع رسمی آی تی محسوب می شود؛ چون رسالت این سازمان طیف زیادی از کاربران اینترنت و به طور کلی فعالان آی تی را دربرمی گیرد، به همین دلیل طراحی سایت حرفه ای، نوین و استاندارد شرط لازم برای سایت این سازمان است. با نگاه اول به این سایت احساس رضایت می کنیم؛ چرا که طراحی متفاوت تری نسبت به سایت های رایج دولتی را شاهد هستمی، اما بعد از کمی حوصله متوجه عیب های زیاد و طراحی تقریبا مشابه آن با سایت هایی نظیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی cra.ir خواهیم شد که این با توجه به شرط های لازم ذکر شده در بالا به هیچ وجه قابل قبول نیست.

استفاده نکردن از افکت در ساخت اسلایدر در طراحی سایت باعث خسته شدن چشم کاربر و خشک به نظر رسیدن طراحی می شود. از طرفی با توجه به اینکه بخشی از فعالیت عمده این سایت برای کاربرهای عضو است، در نظر نگرفتن مکانی مناسب برای فیلدهای ورودی کاربران در منوهای اصلی صفحه اول از نظر طراحی تجربه کاربری مشکل دارد. استفاده از رنگ مشکی روی زمینه خاکستری برای عنوان جعبه منوها وضوح نداشته و بهتر است از حالت bold استفاده شود، همین طور از سه رنگ نارنجی، آبی و قرمز برای طراحی قالب سایت استفاده شده است که رنگ قرمز کنتراست خوبی با 2 رنگ دیگر ندارد.
مکان نادرست لینک نسخه انگلیسی سایت و یکسان نبودن نسخه آن با فارسی، طراحی نامتناسب جعبه جستجو، مکان نادرست تاریخ شمسی در بالای صفحه، طراحی نکردن صفحه 404 اختصاصی، بهینه سازی نشدن قالب برای مرورگرهایی مثل سافاری، در نظر نگرفتن نسخه موبایل یا طراحی واکنش گرا، فونت نداشتن بعضی از متون، مکان نادرست دکمه RSS، یکسان نبودن سایز تب های مختلف در منو تب صفحه اصلی، گالری تصاویر غیرمناسب، عدم بهره گیری از favicon، طراحی متفاوت منو پایین در صفحه اصلی نسبت به صفحات داخلی، عنوان نداشتن و نیز استفاده از وکتورهای متفاوت در طراحی منوهای جعبه ای و همچنین underline شدن لینک ها به هنگام انتخاب کردن آنها که باعث کم شدن وضوح خوانایی شده است، از نکات رعایت نشده در طراحی سایت سازمان فناوری اطلاعات است. علاوه بر اینها استفاده از سه فرمت متفاوت در طراحی صفحات داخلی که بهتر بود از دو فرمت بدون ستون و سه ستون استفاده می شد، در کنار سایزبندی غیریکسان اجزا در طراحی صفحات سایت، از موارد قابل توجه در طراحی این سایت است.
بهتر است کار را با تغییر ج به ح در لینک صفحه اصلی شروع کنیم.