شبکه 3 صداوسیما که شبکه جوان نیز نام دارد، همواره بینندگان زیادی دارد که بی شک طیف گسترده ای از آنها نوجوانان و جوانان هستند. نوجوانان و جوانانی که این روزها بیش از پیش با اینترنت سر و کار دارند و خواهان دنبال کردن شبکه مورد علاقه شان در اینترنت هم هستند؛ بنابراین زیبایی و استاندارد بودن طراحی وب سایت ها نقش مهمی در حفظ بینندگان دارد.

طراحی وب سایت شبکه 3 صداوسیما به نشانی tv3.ir نسبت به دو وب سایت شبکه 1 و 2 کمی ضعیف تر بوده و به نظر می رسد به طراحی وب سایت مجدد نیاز دارد.
در نگاه اول فارغ از اینکه زمان زیادی برای بارگذاری این وب سایت لازم است، نگاه کاربر به اسلایدر موجود در صفحه که به اشتباه در تمامی صفحات داخلی نیز تکرار شده است جلب می شود، سرعت بالای تعویض به همراه انیمیشن های غیراستاندارد در حالت اتوماتیک، حرکت لوگوی سایت به هنگام تعویض اسلایدها و طراحی نادرست دکمه ادامه مطالب، از جمله موارد رعایت نشده در طراحی اسلایدر این وب سایت است.

استفاده زیاد از جعبه و اسلایدر برای نمایش عناوین مختلف در صفحه اول موجب شده که ظاهر وب سایت کمی یکنواخت و تکراری به نظر برسد. در طراحی وب سایت از دو رنگ طوسی تیره و روشن استفاده شده که با اینکه کنتراست خوبی با هم دارند، اما ظاهر وب سایت را خشک نشان می دهد. از دو فونت B Yekan و Tahoma در ساخت این سایت استفاده شده است که با توجه به رنگ و چیدمان طراحی همخوانی زیادی با قالب ندارد. همچنین سایز فونت های استفاده شده در بعضی صفحات مناسب نیست و از اندازه استاندارد بزرگ تر است که از جمله نکات رعایت نشده در تایپوگرافی طراحی وب سایت است.

بیشتر بخوانید
هزینه طراحی سایت معمولا چگونه محاسبه می‌شود؟

کیفیت پایین لوگو و تمامی عکس های موجود در سایت، حالت غیریکسان لینک ها در هنگام انتخاب، استفاده از رنگ های متفاوت به منظور تمایز متون، بهره گیری نکردن از طراحی واکنش گرا، عنوان نداشتن آیکون های کوچک موجود در پایین اسلایدرها، طراحی نکردن صفحه 404، نبود امکان استفاده از جست‌وجو در تمام صفحات، فقدان ساختاریافتگی و بخش بندی مناسب مطالب موجود در پانوشت از موارد رعایت نشده در ساخت و اجرا و طراحی وب سایت است.